Home > Interviuri > Interviu/ Adrian Neaga:Am fost jucătorul Stelei, iar acum sunt unul din suporterii înfocaţi ai ei

Interviu/ Adrian Neaga:Am fost jucătorul Stelei, iar acum sunt unul din suporterii înfocaţi ai ei

adrian_neaga1

Ceea ce înseamna Adrian Neaga pentru suporterii Stelei o ştim cu toţii. Devenind unul dintre cei mai iubiţi fotbalişti roş-albaştrii, actualul jucator al lui Baku întăreşte prin fiecare cuvânt rostit respectul de care are parte. Aflat în Turcia, in cantonament cu noua sa echipă, Rică Neaga a acceptat deschis sa acorde un interviu pentru Suporter Steaua:  “Pentru voi, suporterii, sunt mereu disponibil” . A răspuns fără reţineri tuturor întrebărilor pe care i le-am pus iar, la final, a ţinut să transmită un mesaj tuturor oamenilor ce i-a avut mereu în inimă, suporterii stelişti: “MULŢUMESC PENTRU TOT. DE ACUM ÎNAINTE VOI FI ŞI EU UN SUPORTER STELIST.

Rică, dezamăgit de decizia conducerii de a renunţa la tine?
Sunt puţin dezamăgit dar nu voi face o tragedie din asta. A fost decizia lor, am respectat-o şi viata merge inainte.

La reîntoarcerea în Ghencea, acum doi ani, suporterii te-au primit cu braţele deschise. Ai avut un debut perfect, cu gol împotriva lui Bate iar apoi ai intrat într-o pasă neagră. Cărui fapt crezi că s-a datorat acest lucru?
Da, a fost o perioada mai neagră din cariera mea. Le mulţumesc suporterilor pentru că au fost alături de mine în  momentele grele şi sper din tot sufletul să fie alături de echipă în continuare. Când sunt ei in tribună şi susţin echipa, Steaua poate bate pe oricine in Ghencea.

Ai simţit lipsa sprijinului din partea băncii tehnice?
(Râde)  Din partea băncii tehnice, nu. Din partea altcuiva, da.

Stim cu toţii la cine te referi. Te-au demoralizat declaraţiile răutacioase ale lui Gigi Becali la adresa ta?
Fiecare fotbalist este demoralizat atunci când patronul face declaraţii urâte la adresa sa. Eu, insa, am uitat deja tot ce s-a întâmplat.

Crezi ca atitudinea asta a patronului, de a critica jucatorii atunci cand intră într-o pasă mai neagra, a fost unul din factorii care au influenţat lipsa de rezultate a Stelei din ultimii doi ani?
Nu vreau să comentez prea mult pe chestia asta pentru că am plecat amiabil de acolo, au fost înţelegători şi ei, si eu şi asta a fost. Consider că nu a fost să fie. Asta este viata. Câteodată nu iţi iese aşa cum vrei.

Regreţi că ai renunţat la banii coreenilor pentru a reveni în Ghencea?
Niciodată nu o să regret că m-am intors la Steaua. A fost alegerea mea şi nu o să regret nimic. Steaua este şi va rămâne în inima mea. Am fost jucătorul Stelei, iar acum sunt unul din suporterii înfocaţi ai Stelei.

Se zvonea anul trecut că ai fi fost la un pas de un transfer in Giuleşti. Au existat negocieri în acest sens?
Presa inventează multe în România. Se scriu multe neadevăruri în presă, se caută prea mult scandalul.

Probabil că întrebarea aceasta este de prisos, dar ai lua în calcul, pe final de carieră, un transfer la una din rivalele Stelei?
Să-ţi spun ceva: ca fotbalist, în ziua de azi trebuie să fii în primul rând mercenar. Dar dacă ceva iţi intră la suflet aşa cum mi-a intrat Steaua mie, e greu să  te mai gândesti că poţi să joci la o rivală. Şi, ca o completare, trebuie să joci în primul rând acolo unde eşti respectat.

Mai iei in calcul o posibilă revenire in Ghencea? Sau eşti hotărât să îţi termini cariera in străinatate?

Deocamdată mă gândesc la echipa la care sunt. Am semnat pe un an si jumătate şi vreau să îmi duc contractul până la capat. Dar, după, nu se ştie niciodată ce se poate intampla. Aş gândi de 10 ori inainte de a lua o hotărâre, iar dacă aş considera că voi fi respectat, nu aş refuza.

Suporterii Stelei s-ar bucura să te vadă jucând din nou in Ghencea…

Le mulţumesc şi le promit că, atunci când voi mai veni în Ghencea, voi sta în mijlocul lor.

Întorcându-ne puţin in trecut, spune-ne şi nouă povestea transferului la Chunnam Dragons. Lacrimile tale de la meciul cu Valencia nu pot fi uitate. Ce s-a întamplat de fapt? S-a făcut acest transfer peste capul tău?
Nu vreau să vorbesc prea mult despre ce a fost. Important este ce va fi. Sunt conştient şi nu îmi va ieşi din minte acel meci. Sunt convins că dacă jucam la Valencia, nu mai plecam in Coreea. Dar a fost bine pentru familia mea pentru că m-am realizat financiar.

Probabil esti la curent cu noile stenograme apărute in presa. Una, recentă, îi are ca protagonisti pe Becali şi Rădoi, in care cel din urma foloseste un apelativ nu tocmai frumos despre Neşu. Ce părere ai despre aceste stenograme?

Sunt la curent cu tot ce se întamplă în ţară. Nu mi se pare corect să se prezinte toate stenogramele, dar suntem in Romania, si, cum am mai spus-o, se caută scandalul. Mi s-ar parea corect să se facă publice doar stenogramele incriminatorii, daca există. De conţinutul lor imi rezerv dreptul să nu vorbesc pentru că nu ştiu dacă sunt adevarate. Relaţia mea cu Mirel a fost una normală între doi colegi. Mă bucur pt transferul lui la Al Hilal.

Că tot veni vorba de colegi, te-ai reînâlnit la Baku cu bunul tau prieten, Aliuţă. Rememoraţi momentele petrecute la Steaua?
Suntem in Turcia si sunt fericit ca a semnat şi el aici. Duminică vom pleca la Baku. Normal că vorbim, iar aseară am fost sa ne vizitam foştii colegi de la Steaua.

Si cum a fost reintalnirea?

Minunată! Ţin legatura şi vorbesc  zilnic cu Petre Marin. Sper să câştige campionatul.

Sunt 6 puncte diferenţă faţă de Dinamo. Ţinând cont de faptul că nu a existat în această iarnă o campanie serioasa de achiziţii, crezi că Steaua are sanse reale la titlu?
Steaua an de an se bate la titlu şi sper că şi anul acesta  va fi la fel. Anul trecut erau 14 puncte si am revenit. Acum sunt 6. Sunt convins că băieţii au puterea şi capacitatea să revină şi să câştige un nou titlu.

Rică, care este cel mai mare regret al tău legat de Steaua? Dar cea mai mare bucurie?
Cel mai mare regret este  că nu am luat un titlu cu Steaua. Şi aici mă refer la faptul de a fi in teren in ultima etapă, când se decernează medaliile. Cea mai mare bucurie este că am jucat la Steaua şi am facut şi eu parte din echipă când au fost performanţe, începând cu  participarea in Cupa Uefa după 12 ani si participarea în Liga Campionilor.

Crezi că poate Steaua repeta performaneţele de atunci? Si aici ma refer la episoadele Valencia, Boro, şi, de ce nu, la cele 5 puncte facute in Liga Campionilor?
Totul este posibil. S-a vazut că Steaua are intotdeauna resurse să se autodepăşească. Se pot repeta performanţele.

Acum, la final, ce ne poţi spune despre noua ta echipa? Care sunt obiectivele voastre?
Anul acesta obiectivul este câştigarea Cupei, pentru că la campionat nu sunt şanse. Dupa ce a fost scoasă de Vaslui din Cupa Intertoto, 8 fotbalisti au plecat şi au mers foarte rau in turul campionatului, dar sunt în sferturile Cupei. Avem ca obiectiv sa ajungem din nou in Intertoto, iar, pentru asta, trebuie sa câştigăm Cupa.

Întotdeauna ai avut o relaţie aparte cu suporterii Stelei. Prin intermediul Suporter Steaua, inca de cand se zvonea faptul că vei pleca din Ghencea, ţi-au trimis zeci de mesaje de încurajare. Ai vreun mesaj sa le transmiti?
Să fie alături de echipa, să o susţină indiferent de ce se întâmplă, pentru că împreună s-au făcut şi se vor face rezultate. Vreau să le MULŢUMESC PENTRU TOT. DE ACUM ÎNAINTE VOI FI ŞI EU UN SUPORTER STELIST.

Interviu realizat pentru SuporterSteaua

Categories: Interviuri
  1. Dragoş Sorin Nicula
    February 8, 2009 at 08:32

    Felicitari pentru interviu!
    Tot respectul pentru Adrian Neaga!

  1. No trackbacks yet.

Leave a comment